08.04.2023 - Půlmaraton Š-tudánka

Jarní půlmaraton Studánka
Počet přístupů : 480 - Zadal : Řízek Pavel - Dne : 11.04.2023

Po vydatném bláznivém aprílovém počasí, jsem se tradičně 08. 04. 2023 zúčastnil domácího běžeckého závodu na letovisku Studánka, tentokrát trailový půlmaraton.

Po minulé sobotě v Polsku jsem zvažoval zda běžet půlku, desítku nebo vůbec běžet. Ve středu jsem se rozhodl že poběžím půlku, ale odrazovala mě cena startovného, šílený. V pátek večer pořadatelé oznámili změnu trati, od Mařenky až k Ivanskému jezeru po asfaltu. Zvažoval jsem obuv, vyhráli INOV8 z www.Run4Fun.cz

Ráno jsem si vyzvedl startovní číslo 80 (můj ročník narození) v zázemí závodu letovisko Studánka. V 11:45hod jsme společně Václavem Archlebem stáli na startu s dalšími cca třístovkami běžeckých nadšenců kteří běželi 6ti km, 11ti km a 21 km v krásné Rychnovské přírodě.

Po startu od Studánky z prudkého klesání po asfaltové cestě kde se napojuje na polní cestu, drželi jsme tempo okolo 4:30 do prvního stoupání úvozem až na cyklostezku. Mírné klesání a naopak blátivým úvozem dolů k Mařence. Napojení na nekonečný, asfalt k Ivanskému jezeru v tempu 4:45 až k Ivaňáku. Levou stranou po kluzké lávce následuje nepříjemné bahenní stoupání k " perníkárně". V půlce kopce zjišťuji že to natáhli střemhlav nahoru skrz les (malá podpásovka, ale co, po Polsku mě tady zaskočí už asi jen medvěd :-D) Hodiny píší cca 6tý km poslední jílovité stoupání Venda mi odbíhá na pár metrů směr kolečko RFOBL. Na krátké rovince stahuji díru a jdeme opět společně, nohy totálně v pohodě. Sbíháme zpět k Ivanskému jezeru na INOVky se mohu spolehnout drží v blátě jak přibité, v zápětí obíháme druhou stranou jezera, mluvím na Vendu ten nikde, na asfaltu čeká Tomáš Polívka na kole, jen mu špitnu dovez mi ho :-D. Kousek před vstupem do druhého kola mi Tom předává info. Venda je pár metrů za tebou, SUPER mám radost.

Probíhám časomírou, znovu asfaltové klesání, polní cesta, držím si tempo pod 5:00. Hodiny hlásí 12tý km, stoupání úvozem na cyklostezku. Tom hlásí... Venda si něco vrazil do boty ale jde dál. Blátivý úvoz pouštím dolů, nohy super, poslední 2km asfaltu, 16tý km stoupání střemhlav lesem na kolečko RFOBL. Polní zpevněné cesty, sem tam rozjeté od lesní techniky. 18tý km sbíhám jílem a lesem dolů k jezeru. Poslední km přichází hlaďák , poslední metry stoupání k letovisku Studánka. Mačkám hodiny a nevěřím času :-)

Vracím se kousek pro Vendu a doprovázím ho do cíle V ČASE 01:56:33 hod.

Poděkování
- Pink Reality
- AG TYP Tiskárna Kostelec nad Orlicí
- Pavlu Kovaříkovi, a vzdálené podpoře.