29.09.2019 - Velká cena Hradce Králové

Silniční kritérium
Počet přístupů : 36 - Zadal : Hauf Jan - Dne : 02.10.2019 v 12:53
 
Poslední hromadný závod této sezóny jsem si naplánoval na neděli 29. září. Po dvou letech také první silniční kritérium, která mi na mou malou postavu vrchaře nesedí, ale je výborné jako trénink rychlosti a především na pohyb v balíku. Okruh dlouhý 1,3 km, 5 zatáček, úsek po kostkách a absolutní rovina vytvořily typické rychlé kritérium.

Již na startu mě překvapila obrovská účast. Bylo těžké se mezi všemi dostat dopředu pelotonu. Od začátku byl závod velmi hektický a každou chvíli to někde zavánělo pádem. Tempo nebylo až tak moc vysoké, jak jsem se původně obával a jak je zvykem v českého poháru, takže pokud byl člověk dobře schovaný v háku, neodpadával. Závod nebyl na bodování, což je pro kritérium typické, ale jel se jako klasický hladký závod, což změnilo i styl závodění. Nespurtovalo se pro body při průjezdu cílem a tolik se nenastupovalo, protože šance dojet závod až do cíle je malá. To také znamenalo, že se minimálně jednou za kolo na špici trochu zpomalilo, protože nikdo nechtěl tahat, a tak se lidi zezadu hrnuli dopředu a člověk často během pár vteřin ztratil vybudovanou pozici a mohl začít znovu. Toto střídání tempa zapříčinilo nejen nižší rychlostní průměr (42,5 km/h) ale také spoustu krizových situací, které jen zázrakem nedopadly špatně. Dále to pak komplikovali závodníci dojetí o kolo, kteří dokázali také pěkně prověřit rychlost reakce jednotlivých závodníků na nečekanou překážku v cestě.

Takto probíhal v podstatě celý závod. Ani na kostkových pasážích jsem neměl problém držet tempo, a to i s tím, že mi v některých momentech vlivem skákání po kostkách padal řetěz z velké placky na malou. Čím víc jsme se blížili k cíli, tím víc se zvyšovala nervozita v balíku. Každý z našeho cca 30členného hlavního pole chtěl být vepředu, a to způsobovalo další strkanice. Při nájezdu do posledních dvou okruhů nastoupil závodník domácího týmu. Do cíle už zbývalo jen kousek, a tak se všichni snažili spolupracovat při sjíždění. Tady se ukázala výhoda týmu. Jeho týmoví kolegové brzdili tempo na špici, takže bylo dvakrát tak těžké ho sjíždět. Až na cílové pásce se ho podařilo dojet, a to jen prvním dvěma lidem z balíku. Já v hromadném a hektickém spurtu obsadil nakonec 6. místo, což bylo nad moje očekávání.
 
Výsledky celkové
https://vysledky.timechip.cz/#2019/118

 
Video
odkaz

Výsledky team
6.Hauf Honzík0:29:54