12.06.2011 - Aimtec OkoloPlzně

2. závod českého poháru v 1/2 maratónu
Počet přístupů : 446 - Zadal : - Dne : 13.06.2011

2.závod českého poháru v ½ maratónu se konal v neděli 12.6.2011 v rámci seriálu Cyklomaraton Tour v Plzni, pod názvem Aimtec OkoloPlzně. Náš rodinný tým vyrazil na tento závod již tradičně v pátek s cílem spojit nedělní závod s víkendovým poznáváním Plzně a okolí. Tentokrát jsme měli štěstí – na hlavním plzeňském náměstí Republiky se od pátečního odpoledne konala akce „Historický víkend … aneb strašidla a mumraje plzeňské“. Po celý víkend tu probíhala vystoupení šermířů, hudebních skupin, kejklířů, … vyrostlo tu i dobové tržiště. Prostě takové rychnovské „Dividýlkování“ gigantických rozměrů. A když jsme navštívili i plzeňskou ZOO, na vlastní trénink moc času nezbylo. Přesto se mi podařilo v sobotu dopoledne projet si část trati. Bylo jasné, že mi moc vyhovovat nebude. Většinou široké lesní a polní cesty, kopce jenom krátké brdky, dost asfaltu. Prostě taková typická trať Cyklomaraton Tour pro širokou cyklistickou veřejnost.

Předpověď počasí slibovala na víkend přeháňky, které skutečně do Plzně dorazily v sobotních večerních hodinách. Tyto přeháňky se v neděli s ranním rozbřeskem změnily ve vytrvalý déšť, který ustal až kolem desáté hodiny. A i když v průběhu závodu svítilo sluníčko, trať zejména v lesních pasážích byla značně podmáčená a bláto rychle stíralo rozdíly ve dresech závodníků. Na startu se sešla díky sobotnímu českému poháru v XC, který se konal rovněž v Plzni, poměrně slušná konkurence v čele s domácím Milanem Spěšným. Eliťáci (mimo Spěšného ještě např. Eberl, Skalický, Splítek, Novotný) za to vzali hned po startu a už v „zaváděcím kole“ na místní kopec Chlum zbytku startovního pole odskočili. Celá vedoucí skupina cca 8 lidí dojela pohromadě až do cíle, kde Milan Spěšný potvrdil roli největšího favorita, když zvítězil před Filipem Eberlem a Tomášem Peškem.

Já osobně jsem díky „první vlně“ odstartoval relativně slušně a díky prvnímu cca 2 km stoupání (převýšení 110 m) jsem se ocitnul docela vpředu. Sjezd z Chlumu po rozbláceném singlu v poklidu – předjíždět se moc nedalo a až na pár výjimek nikdo nebláznil. Po projetí prostoru startu a cíle ostrá stojka od Berounky a pak už letecký den po plzeňských lesích. Díky relativně slušnému startu jsem se ocitl v situaci pro mne nezvyklé. Při svých tradičních stíhacích jízdách jsem byl zvyklý diktovat tempo, ovšem teď jsem byl já, který sotva stíhal. Prvních cca 30 km jsem vlál na chvostu skupiny, z které postupně odpadali jednotlivci přede mnou. Pro mne to vždy znamenalo odpadlíka předjet a sjet si vzniklou díru zpět do skupiny. Stálo to dost sil a bylo to dost na psychiku. To vše za neustále stříkajícího bláta od mého kola a od kola soupeře přede mnou. Nakonec se tempo díky nájezdu do singletreku podél řeky trochu zklidnilo. Soupeřům to v traverzu trochu klouzalo – já na lehce podhuštěných bezdušákách naopak získával. Ale po vyjetí na široké cesty se začalo závodit znovu. Skupinka se přelévala, dojížděli jsme první odpadlíky. Až posledních cca 10 km bylo relativně poklidných. Skupinka nás tří, zezadu nikým neohrožována, si zazávodila až cca v posledních 2 km, kdy jsme honili ještě jednoho odpadlíka, což se nám nakonec podařilo. Pro mne osobně to bylo celkově 37. místo – nachlup stejné jako v Brně. Vzhledem k profilu závodu (převýšení jen cca 750 m) a ke konkurenci nakonec spokojenost.

Z týmu se závodu zúčastnil i Olda, který z domova vyrazil až v neděli ráno (kdyby věděl, že v Plzni leje, asi by se rozmýšlel). Oldovi trať vyhovovala, ve své kategorii opět neměl vážnějšího soupeře, a navíc podal výborný výkon, když dojel celkově na 69. místě necelých 23 minut na vítězného Spěšného! Zmínit musím i účast našeho Honzíka, který měl ve svém závodě smůlu, když na něho po kolizi v boji v cílové rovince zbylo tentokrát až 6 místo. Na závěr musím pochválit tým pořadatelů, na který se po minulých závodech pravidelně snášela vlna kritiky ze strany závodníků (značení, zázemí, zabezpečení, …). Pořadatelé si vzali ponaučení a zejména trať byla zabezpečená a vyznačená na slušné úrovni a i zázemí závodu se začíná zlepšovat. louis vuitton outlet replique rolex replique rolex